BASIC-H2 : INFO BAHAN TIADA ATAS LABEL!

Posted: February 17, 2015 in HEALTH, SHAKLEE
Tags: , ,

Rasanya, cabaran terbesar bagi BASIC-H2 ialah ‘LABELING’ (label), iaitu SHAKLEE tidak isytihar di atas label bahan-bahan yang digunakan untuk formulate Basic-H2 secara detail.

The fact is – Shaklee tak perlu letak pun info mengenai formula atau bahan yang digunakan di atas label atas sebab-sebab berikut:

1) Formula sesuatu produk boleh menjadi hak eksklusif sesebuah syarikat. Jadi, mungkin Shaklee juga begitu.

2) Basic-H2 adalah selamat & organik. Details di atas label HANYA DIWAJIBKAN bagi produk yang mengandungi ‘HAZARDOUS SUBSTANCES’ sahaja, iaitu bahan-bahan yang mempunyai risiko membahayakan/mencederakan pengguna terutama kanak-kanak. Oleh kerana Basic-H2 TIDAK mengandungi sebarang bahan kimia terlarang/merbahaya, maka details di atas label adalah TIDAK diperlukan.

Saya rujuk di sini (Klik gambar):

USA-logo

Sumber link: http://www.cpsc.gov/en/Business–Manufacturing/Business-Education/Business-Guidance/FHSA-Requirements/

Sejak dipasarkan, Basic-H2 tidak pernah diambil tindakan oleh pihak berwajib Amerika kerana gagal mengisytihar bahan-bahan produk di atas label. DAN kita sedia maklum, Amerika sangat tegas dalam hal-hal seperti ini.

Dalam kata lain, Basic-H2 daripada Shaklee sangat Super Safe, jadi tidak perlu dimasukkan detail bahan ke dalam label. Malah, Basic-H2 telah menerima pengiktirafan, contohnya:

1) Terpilih sebagai salah satu produk rasmi “Earth Day” (1990).

2) PTPA (Parent Tested Parent Approved) Seal of Approval (2008).

Basic-H2, malah kesemua produk Shaklee telah melalui CLINICAL TESTINGS yang sangat detail. Shaklee dengan jelas mengisytihar perkara berikut:

“100% Shaklee Guarantee. We stand behind each and every one of our products. The ingredients, purity, safety, and performance of all our Nutrition, Healthy Home, and Personal Care Products are 100% guaranteed.”

Jadi jangan ragu-ragu dengan Basic-H2 ok!

INFO TAMBAHAN :

Basic-H2 adalah produk yang di-RE-formulated daripada produk asal iaitu “Basic-H” yang diperkenalkan dalam tahun 1960. Dalam bahasa lebih mudah, “Basic-H” ialah formula asal (1960) manakala Basic-H2 ialah versi terkini yang telah ‘dikemaskini’ formulanya.

Dalam kata lain, pada hari ini kita memanggilnya BASIC-H2. “Basic-H” sudah tidak wujud.

Semoga membantu!
::
Boleh SMS/Whatsapp/Telegram
012-2065872
::
Jangan lupa, baca juga:

BASIC-H2 : KISAH ECZEMA & ASTHMA


::
::

Basic H

Leave a comment