KEMBALI MENULIS

Posted: February 11, 2009 in WRITINGS

Saya suka menulis, pun begitu saya malas nak menulis. Hmm, inilah masalah sebilangan besar penulis. 

Cabaran paling besar bagi saya ialah tabiat suka menulis separuh jalan. Kadang-kadang belum pun habis satu bab, dah datang pula idea baru. Inilah kelemahan saya. Kerana itulah pada masa ini saya sedang cuba belajar dan membiasakan diri menulis dua manuskrip dalam satu masa.

Entahlah bagaimana keberkesanannya… setakat ini yang saya lihat, ada dua tiga idea dari novel A yang sedang saya usahakan telah saya ceduk dan masukkan ke dalam novel B. Silap-silap nanti, menulis dua novel tetapi yang siapnya satu novel juga :) Tapi tak mengapalah… yang penting siap!

Pada waktu ini saya sedang menyiapkan manuskrip novel kedua. Mudah-mudahan selamat diterbitkan di bawah label PTS Profesional nanti. Bagi yang tidak mengetahui, selain novel kanak-kanak & remaja di bawah PTS One, PTS Pro juga ada menerbitkan siri-siri novel kanak-kanak & remaja seperti siri usahawan cilik, idola dan sebagainya. Bagi yang berminat & berbakat dalam bidang penulisan, bolehlah mencuba. Sila hubungi pihak PTS untuk menghantar sinopsis dan manuskrip.

Selain PTS, Hijjaz juga sudah mula menerbitkan buku. Bolehlah cuba menghantar sinopsis & manuskrip ke mana-mana penerbit yang sesuai dan berkenan di hati. Untuk maklumat lanjut bolehlah melayari (sila klik) :

Panduan Menghantar Sinopsis ke PTS One 

Laman Penerbit HRP

*Boleh juga melayari laman web PTS & blog Universiti Terbuka PTS (Links ada di sebelah kanan blog ini)

 Selamat berkarya!

Leave a Reply

